Lieksan seurakunnan nimikkolähetit

GERSON MGAYA (kANSANLÄHETYS)

Tansaniasta kotoisin oleva Gerson Mgaya kouluttaa pastoreita ja evankelistoja Kidugalan raamattukoulussa Tansaniassa. Hän hoitaa työtä osittain etänä Suomesta.

Kirje 10/2022

MARJA ALASTALO (SLS)

Marja asuu Botswanassa ja toimii alueellisena ohjelmapäällikkönä eteläisessä Afrikassa.

”Lähdin Botswanaan 1994 suomalaislasten opettajaksi ja myöhemmin kummilapsityön ohjelmaan Francistowniin. Eteläisen Afrikan kumppaneihin ja työhön tutustuminen eri rooleissa 2015-2020 vuosien aikana johdatteli minut vielä laajempiin ympyröihin Itäisen ja Eteläisen Afrikan alueelliseksi ohjelmapäälliköksi.”

Kirje 9/2022

SIRPA JA ROY RISSANEN  ( Medialähetysjärjestö Sanansaattajat, SANSA)

Sirpa toimii mediatyössä ja Roy on SAT-7-järjestön varainhankintajohtaja. He asuvat Kyproksella.

Kirje 4/2023

JAPANIN INTERNET-TYÖ (Suomen luterilainen evankeliumiyhdistys SLEY) Internetin kautta tehtävää tavoittavaa ja seurakuntiin kutsuvaa työtä japaninkielellä Suomesta käsin tekee Tiina Latva-Rasku. ”Työskentelin Japanissa v. 2008-2013 seurakuntatyössä ja internet-työssä mieheni kanssa. Nyt teen Japaniin suuntautuvaa tavoittavaa työtä internetin kautta Suomesta.

Vastailen japanilaisten kysymyksiin Raamatusta ja teen sivustoa nimeltä Bible Toolbox, mikä kertoo kristillisen uskon perusasiat yhdeksällä kielellä. Tiedotan internetissä japanilaisten seurakuntien tapahtumista ja mainostan internetin laadukkaita, kristillisiä japaninkielisiä sisältöjä. Pyrin tarjoamaan hyvän ensikosketuksen kristilliseen uskoon ja madaltamaan kynnystä seurakuntaan ja Raamatun lukemiseen.”

kirje 1/2024

Raamatunkäännöstyön hanke Namibiassa ja Angolassa ( Suomen Pipliaseura)

Lähetyskyntelikkö, jonka kynttilöissä on liekki. Taustalla Lieksan kirkon kirkkosali.