Diakoniatyö

Diakonia on seurakunnan perustehtävä, jonka tarkoituksena on olla mukana ihmisten arjen haasteissa. Työntekijöiden tehtävänä on auttaa ja ohjata ihmisiä ottamaan vastuuta omasta elämästään, tukea löytämään omia voimavarojaan ja rohkaista heitä pitämään huolta toinen toisistaan. Diakonian perusajatus on välittää kuvaa armollisesta Jumalasta.

Diakonia kuuluu jokaiselle seurakunnan jäsenelle.

Diakoniatoimisto on avoinna tiistaisin klo 9.00-11.00, muulloin ajanvarauksella. Diakoniatoimiston osoite on Mönninkatu 13.

Taloudellista avustusta varten tulee täyttää avustushakemusjonka mukana tulee olla toimeentulotukilaskelma, saldotiedot tileistä sekä selvitys taloudelliseen vaikeuteen johtuvista syistä. Avustushakemus käsitellään diakoniatyöntekijän vastaanotolla. Avustushakemuksen saa diakoniatoimistosta.

Lahjoittaminen diakoniatyön avustuksiin

Mikäli haluat, voit tehdä Lieksan seurakunnan diakoniatyölle rahallisen lahjoituksen. Lahjoitusvarat käytetään paikallisessa avustustoiminnassa hädänalaisten auttamiseen diakoniatyön avustamisen ohjesäännön mukaisesti.

Mahdollisen avustuksen voi ohjata seurakunnan tilille FI33 5343 0710 0040 08. Maksuun laitetaan viestiksi "Diakonian avustuksiin".

Rahankeräyslupa RA/2022/486

Nainen sureva ilme kasvoillaan.